Ulubiona polska wokalistka?

by pasdenom

Na pytanie zadane w tytule wpisu, parę lat temu wymieniłabym nazwiska takie jak: Chylińska, Nosowska, Doda (pod względem jej głosu), Steczkowska, Jopek,  Bartosiewicz, Jackowska. Wszystkie te utalentowane panie zacnie bronią opinii na temat polskich wokalistek. W roku 2006 w programie „Szansa na sukces” śpiewając piosenkę ,,Za starzy , za młodzi” zadebiutowała 13-letnia dziewczynka mieszkająca w Wędryni, w czeskiej części Śląska Cieszyńskiego. Dziś ma 17 lat. Jej osiągnięcia to:

Debiut Roku w ankiecie Czeski Słowik Mattoni 2006
Debiut roku 2006 w uznaniu telewizyjnej stacji muzycznej Óčko
Najwyższa Sprzedaż Płyty Debiutanckiej w ankiecie Płyta Roku Allianz 2006
Debiut Ro(c)ku, w uznaniu czeskiego czasopisma poprockowego
Ulubiona Piosenkarka, nagroda stacji telewizyjnej Jetix
Czeski słowik Mattoni 2007 – czwarte miejsce w ankiecie
Srebrne Spinki (2008), nagroda przyznawana przez Konsula Generalnego RP w Ostrawie: Ewa Farna została nagrodzona za „dokonania na polu muzycznym oraz promocję mniejszości polskiej na Zaolziu i poza jego granicami”.
Trzecie miejsce w plebiscycie magazynu POPCORN oraz trzecie miejsce za piosenkę „Tam gdzie nie ma dróg”
Płyta Roku 2008 za koncertowe DVD Blíž ke hvězdám
Czeski słowik Mattoni 2008 – trzecie miejsce w ankiecie
Nominacja do Superjedynek 2009 w kategorii Przebój Roku[8]
Superjedynka 2009 w kategorii Płyta Roku podczas Festiwalu w Opolu[8].
Nagroda Internautów przyznana podczas festiwalu Sopot TOPtrendy 2009[9].
Zwycięstwo podczas Sopot Hit Festiwal 2009 w kategorii Polski Hit Lata z utworem Cicho
Nominacja do Europe Music Awards MTV 2009 w kategorii Najlepszy Polski Artysta[10].
Zwycięstwo w kategorii Najlepsza Piosenkarka podczas gali słowackiej telewizji Musiq1
Czeski słowik Mattoni 2009 – trzecie miejsce w ankiecie
Złoty Tasior w kategorii Debiut Roku Polska w plebiscie eLO Music Awards radia RMF ELO[11].
Drugie miejsce w plebiscycie Telekamer w kategorii Muzyka
Wygrana w plebiscycie Złote Dzioby w kategorii Odkrycie Roku
Wygrana w plebiscycie VIVA Comet 2010 w kategorii Charts Award („Cicho”)
Wygrana w plebiscycie VIVA Comet 2010 w kategorii Artystka Roku
Mikrofon Popcornu w kategorii Wykonawca polski
Mikrofon Popcornu w kategorii Przebój polski za piosenkę „Cicho”
Nagroda Anděl 2009 – piosenkarka roku
Wygrana Eska Music Award w kategorii „Hit roku 2009” za piosenkę „Cicho”
Wygrana w Plebiscycie Muzycznym Gwiazdy Roku 2010 w kategorii Przebój Roku za piosenkę „Cicho”
Wygrana w Plebiscycie Muzycznym Gwiazdy Roku 2010 w kategorii Artystka Roku

Śpiewa po polsku i czesku, mówi gwarą cieszyńską. Urodzona 12 sierpnia 1993 w Trzyńcu w Czechach. Jej rodzice są Polakami i ona sama też uważa się za Polkę, chociaż uczy się i mieszka w Czechach od urodzenia.

Gdyby ktoś zadał mi dzisiaj to pytanie odpowiedziałabym bez zastanowienia: Ewa Farna. Młoda, piękna, utalentowana, z głową na karku dobrze wychowana nastolatka. Usłyszałam ją na dyskotece w trzeciej klasie gimnazjum w piosence „Tam Gdzie Ty”. Wtedy nie zwróciłam zbytnio na nią uwagi, nawet nie widziałam, że jest ktoś taki, a zapamiętałam tą piosenkę ponieważ mojej koleżance bardzo się spodobała i po dyskotece szukała utworu w internecie. Jakiś czas później na Vivie ukazała się piosenka „Tam gdzie nie ma dróg”. Pomyślałam sobie ‚następna polska młoda wokalistka, która śpiewa coś, co ma każdemu wpadać w ucho’. Utwór nie zrobił na mnie większego znaczenia. Jednak Farna cały czas za mną łaziła. Nie pamiętam jak to było dokładnie, ale chyba w wakacje 2008 kiedy przebywałam częściej u Sirkki ona praktykując śpiewanie używała piosenek Ewy z płyty „Sam na sam” więc i ja też jej słuchałam, a nawet podśpiewywałam. Piosenki fajne, wpadające w ucho. W marcu 2009 ukazała się nowa płyta „Cicho”. Utwór „Cicho” był promującym ten album. Oglądając teledysk zaczynałam coraz bardziej lubić tą dziewczynę i mimo, że jest ode mnie młodsza (tylko o 8 miesięcy, ale jednak) to miałam do niej wielki szacunek, że nie była kolejną Tolą Szlagowską, która akurat jest dokładnie w tym samym wieku co ja (nawet co do dnia). Parę miesięcy po premierze płyty „Cicho” szperałam sobie na youtubie i wpadłam na próbę Ewy do festiwalu w Opolu. Oszalałam… Co ta dziewczyna potrafi zrobić z głosem w tym wieku… tylko zazdrościć. Do tego jej zachowanie. Była to próba więc mogła z tym zaszaleć i powiem, a raczej napiszę, że na występnie wyszła gorzej. Wtedy właśnie ją pokochałam, jako wokalistkę na scenie. I nadal mnie zaskakuje.

Na dowód dodaję filmiki

A ostatnio zobaczyłam to (i już całkiem zgłupiałam)

Dziękuję, dobranoc, do jutra.

